Sākot no
Nobraucamais attālums
650 km*
CO₂
0 g/km*
Ūdeņraža paaudzes priekšgalā ar ūdeņradi darbināmais Toyota Mirai apvieno vadošās tehnoloģiju inovācijas ar nevainojamu stilu un dinamisku piedziņu, emitējot tikai ūdeni.
Pirmoreiz Toyota modelī — gaisa attīrīšanas sistēmā gaiss, kas tiek ievadīts degvielas šūnā, plūst caur aktīvās ogles filtru, kas uztver sīkas putekļu daļiņas un kaitīgus piesārņotājus, piemēram, sēra dioksīdu un slāpekļa oksīdu. Tādējādi gaiss, kas izplūst no Mirai, ir tīrāks nekā pirms ieplūšanas sistēmā.
Ūdeņradi var uzpildīt tieši tāpat kā degvielu — to var izdarīt uzpildes stacijā mazāk nekā 5 minūšu laikā.
Tagad savu elektrisko ūdeņraža Mirai tu vari uzpildīt arī Rīgā. Taču darbs neapstājas, un šobrīd tiek plānots uzbūvēt vēl vairāk šādu staciju. Apskati Eiropas ūdeņraža uzpildes staciju karti šeit .
Mūsdienās ūdeņradis, kas tiek uzskatīts par rūpniecības preci, ir viegli iegūstams no dažādiem dabīgiem avotiem.
Kopš 2007. gada degvielas šūnu cenas jau ir samazinājušās uz pusi. Pieaugot to izstrādei, drīz degvielas šūnas būs visur.
Ūdeņraža tvertnes ir izgatavotas no oglekļa šķiedras un tiek rūpīgi pārbaudītas. Tās ir tikpat drošas kā citu degvielas veidu, piemēram, dīzeļdegvielas un dabasgāzes tvertnes.
Ūdeņradis jau daudzus gadus tiek izmantots rūpniecībā kā degvielas avots autobusiem, autoiekrāvējiem, laivām un pat raķetēm.